Suplementy diety, czy naprawdę ich potrzebujesz?

W dzisiejszym fit świecie można się trochę pogubić. Suplementować czy nie? Jak często? W jakich ilościach? Producenci przekonują, że aby być formie konieczne jest przyjmowanie suplementów, ale czy naprawdę ich potrzebujesz?

 

Pracuję jako trener personalny od 7 lat, a swoją aktywność fizyczną prowadzę nieprzerwanie od 12 lat. Do tej pory nie spotkałem żadnej osoby, która zbudowałaby formę lub poprawiła stan zdrowia tylko i wyłącznie za pomocą suplementów. W większości przypadków preparaty dobierane są przypadkowo, a pozostałe czynniki wpływające na efekty mocno zaniedbane. Cudowne pigułki, które wystarczy zażyć, aby schudnąć nie istnieją! Tutaj nie ma dróg na skróty i na szybko.

Wygląda na to, że powinniśmy uzależnić swoją formę i zdrowie od tego jakie kapsułki łykniemy i w jakiej ilości tak jak przekonują producenci. 95% moich podopiecznych nie zalecam brania jakichkolwiek suplementów, skupiamy się tylko i wyłącznie na prawidłowym treningu oraz żywieniu, które są KLUCZEM w kształtowaniu formy. Nie dajmy się zwariować! Łykając najdroższe suplementy przy źle skomponowanej diecie i treningu mija się z celem..

Efekty moich podopiecznych możecie zobaczyć pod linkiem:

www.norbertgotz.pl/metamorfozymoichpodopiecznych

Żadna z tych osób nie wspomagała się dodatkowymi preparatami, a widoczny efekt został uzyskany poprzez stopniową i trwałą zmianę nawyków żywieniowych i prawidłowo prowadzony trening.

Nie jestem całkowicie przeciwny suplementacji, ponieważ w niektórych przypadkach jest ona konieczna ze względu na stan zdrowia, np. przy zaburzeniach mikroflory jelitowej lub w okresie jesienno-zimowym gdy dostęp do światła słonecznego jest mocno ograniczony ryzyko wystąpienia niedoboru witaminy D3 jest wysokie (witamina D wytwarza się w organizmie człowieka podczas ekspozycji na słońce). W takim przypadku plan suplementacji powinien zaplanować specjalista (np. dietetyk) w oparciu o aktualne wyniki badań pacjenta.

Jeżeli wspomagasz swój organizm suplementami w pierwszej kolejności zadbaj o:

  • prawidłowe odżywianie (najważniejszy czynnik prowadzący do poprawy formy i stanu zdrowia, ponieważ stanowi aż 60% sukcesu),
  • prawidłową aktywność fizyczną, uwzględniającą aktualną sprawność, stan zdrowia i dysfunkcje aparatu ruchu jeżeli występują, 30% sukcesu),
  • prawidłową regenerację organizmu, głównie ilość i jakość snu (10% sukcesu).

Jeżeli powyższe warunki są w pełni spełnione możemy myśleć o dodatkowym wspomaganiu.