Fit na wakacjach czyli jak podtrzymać formę podczas urlopu?

Corfu, Grecja

Zbliża się sezon urlopowy, który dla wielu z Was może okazać się kłopotliwy jeśli chodzi o prawidłowe odżywianie (trzymanie diety – ścisłej gramatury to za duże słowo, ponieważ w 95% będzie to niemożliwe). Zatem jak się odżywiać i jakie produkty wybierać, aby nie wrócić z urlopu 3 kilogramy cięższy?

 

Przede wszystkim zachęcam do tego, aby trochę wyluzować. Urlop ma Ci służyć, urlop ma sprawić, że wrócisz wypoczęty i pełny energii do dalszego działania. Dodatkowy stres w postaci przejmowania się co mogę zjeść, a czego nie z pewnością odbierze Ci przyjemność z urlopu. Jeżeli cały rok solidnie trenowałeś i zdrowo, w zgodzie ze swoim sumieniem się odżywiałeś to gwarantuję Ci, że dwa tygodnie nie zepsują Twojej formy. Pozwól sobie czasem bez wyrzutów zjeść coś innego, świat się nie zawali, a Ty będziesz szczęśliwszy. Masz ochotę napić się lampkę wina? Zrób to! Zachowaj przy tym zdrowy rozsądek. Oto cała recepta.

Zatem co wybierać? Nie przejmować się w ogóle i jeść bez ograniczeń?

Nie do końca. Wybieraj przede wszystkim świadomie i w umiarkowanych ilościach. Nie przejadaj się – przejadanie się na urlopie + niska aktywność fizyczna (np całodzienne plażowanie) nie będą służyć ani Twojemu układowi pokarmowemu, ani zdrowiu, ani tkance tłuszczowej.

Corfu, Grecja

Opcja all inclusive nie jest dla wszystkich dobrym wyborem. Jeżeli reprezentujesz podejście, aby jak najwięcej skorzystać z opcji all inc. gwarantowane będzie, że zjesz i wypijesz za dużo. Przede wszystkim świadomość i samokontrola moi drodzy. Nie liczymy kalorii, ale też nie przejadamy się, dbamy o dużą podaż płynów – szczególnie wody mineralnej. Wybieraj dania lekkie, niesmażone, bez tłustych dodatków.

Zwróć uwagę, aby na urlopie w Twojej diecie znalazły się nisko-przetworzone produkty takie jak, np.:

  • płatki owsiane,
  • ryż,
  • ziemniaki,
  • gotowane warzywa,
  • surówki
  • ryby,
  • jaja,
  • chude mięso,
  • żytnie lub razowe pieczywo,
  • owoce (z rozsądkiem),
  • twarożki, jogurty naturalne.

Tego unikaj:

  • soki,
  • słodkie napoje gazowane,
  • kawa z syropem / bitą śmietaną,
  • desery,
  • warzywa polane olejem,
  • tłuste sosy,
  • jedzenia „z budki” na mieście.

Cape Drastis, Corfu, Grecja

Ponad to zadbaj o odpowiednią aktywność fizyczną. Dużo zwiedzania, spacerów, zabawy z dzieciakami i innych ulubionych form ruchu. Zatem podróżuj, ruszaj się, jedz i ciesz się takimi widokami! A po powrocie pełny energii wróć do swojego ulubionego treningu!

 

 

Dodaj komentarz