Czy tylko codzienny trening gwarantuję poprawę formy?

Wielu z Was podejmując decyzję o rozpoczęciu aktywności fizycznej decyduje się trenować codziennie. Codzienne bieganie po 30 minut lub pływanie, jazda rolkach, czasami trening siłowy albo mix dyscyplin czyli w każdy dzień wybieramy inną sport.

 

Takie rozwiązanie jest dobre na krótką metę. Dlaczego? Na początku jesteśmy z reguły zafascynowani aktywnością fizyczną. Świetnie się czujemy, nasza sprawność wzrasta, za tym wszystkim idzie wzrost pewności siebie oraz wydajności w życiu prywatnym i zawodowym, zatem dlaczego miałbym nie ćwiczyć codziennie skoro widzę same pozytywne skutki?

Wybierając codzienny trening należy sobie zdawać sprawę z dwóch rzeczy. Po pierwsze organizm też potrzebuje odpocząć. Oznacza to, że nie będziesz w stanie trenować codziennie na 100% swoich możliwości, a nawet jeśli tak to w którymś momencie  będziesz musiał się zatrzymać, bo organizm upomni się o odpoczynek i będzie to rzecz naturalna. Drugą rzeczą jest to, że po jakimś czasie codzienny trening może przestać sprawiać przyjemność, a po prostu stać się codziennym przykrym obowiązkiem, który należy odhaczyć. Wiele osób zrezygnowało z regularnej aktywności fizycznej właśnie z tego powodu.

Zatem jak często trenować?

Znacznie lepszym rozwiązaniem jest regularny trening trzy razy w tygodniu. Przy takiej częstotliwości wysiłku możemy być spokojni o prawidłową regenerację. Warto natomiast włączać w codzienność inne aktywności, które nie angażują w znaczący sposób układu ruchu, krążenia, oddechowego i nerwowego, takie jak, np. spacery.

Dodaj komentarz