Szybki posiłek na mieście. Co wybrać?

Zabiegani w codzienności często zdarza się, że zapomnimy zaplanować własne żywienie na kolejny dzień. W takiej sytuacji masz dwa wyjścia – zjeść po powrocie do domu w późnych godzinach wieczornych i tym samym opróżnić pół lodówki albo zjeść na mieście. Oczywiście warto wybrać to co rozsądniejsze czyli jedzenie na mieście. W tym wpisie podpowiadam co warto wybierać, aby służyło to naszemu zdrowiu, sprawności fizycznej i sylwetce.

Niezwykle szybkim, niedrogim i stosunkowo dobrym rozwiązaniem są bary gdzie samodzielnie komponujesz swój posiłek i płacisz określoną kwotę za 100g jedzenia. W tego tupu barach sam decydujesz co nałożysz na swój talerz i w jakiej ilości dlatego kierując się zdrowym rozsądkiem masz możliwość skomponowania dobrego posiłku.

Warto wybrać:

  • ryż w przyprawach z warzywami lub ziemniaki,
  • grilowane, pieczone chude mięso lub ryba,
  • surówki.

Przy tym należy zwrócić uwagę, aby ryż lub ziemniaki nie były polane dużą ilością oleju, ponieważ niepotrzebnie podniesie to kaloryczność całej potrawy. Do tego zestawu szklanka wody mineralnej, herbaty lub kawy i mamy pełnowartościowy posiłek.

Kolejnym rozwiązaniem są ekspresowe zakupy w sklepie i samodzielna kompozycja posiłku.

Warto wybrać:

  • pieczywo żytnie lub razowe,
  • masło orzechowe lub dowolne orzechy,
  • serek wiejski,
  • jabłko.

Pieczywo smarujemy cienką warstwą masła orzechowego, na wierzch kładziemy serek wiejski, jabłko osobno. Tym szybkim sposobem otrzymujemy kolejny wartościowy posiłek dający dużo energii przez długi czas. Warto wypróbować zanim trafisz do lokalnej sieci fastfood :).

 

Dodaj komentarz